Voor een betere ervaring op de site,
zet je telefoon in de portretmodus.
Bedankt en geniet van je bezoek!
FR +33 4 50 33 10 96
nl
fr en nl
Zoek uw verblijf
Alpe d'Huez
Bourg-Saint-Maurice
Champagny en Vanoise
Châtel
Flaine
La Plagne
La Rosière
La Toussuire
Le Grand Bornand
Les Carroz
Les Houches
Les Menuires
Les Saisies
Montgenèvre
Peisey-Vallandry
Sainte Foy Tarentaise
Samoëns
Tignes
Val Cenis
Valmorel
reizigers
Volwassenen
Kinderen - 13 jaar
Bevestigen

Algemene Boekings Voorwaarden

Specifieke verkoopvoorwaarden

1 - Reservering

Alle reserveringen moeten voorzien zijn van een aanbetaling van 25% van het globale bedrag van uw reservering en eventuele andere diensten die tegelijkertijd zijn geboekt, 100% reserveringskosten (20€ per reservering voor een verblijf van minder dan 5 nachten, 50€ per reservering voor een verblijf van meer dan 5 nachten). Deze betaling moet binnen 5 (werk)dagen bij ons binnen zijn na uw reservering (optie). Na deze tijd, zal uw optie worden geannuleerd. Uw reservering wordt pas als definitief beschouwd als wij deze hebben bevestigd (een bevestiging van de reservering per e-mail). Zonder deze bevestiging van onze kant kan uw reservering niet als definitief worden beschouwd. In de résidence kan de totaliteit van de prijs van uw boeking en eventuele extra diensten een maand voor het begin van uw verblijf worden opgevraagd. Bij een late boeking, minder dan 35 dagen voor aankomst, zal het totale bedrag worden gevraagd tijdens de reservering. Als de restbetaling 30 dagen voor aankomst nog niet betaald is, behoudt CGH de mogelijkheid om uw reservering als geannuleerd te beschouwen en vervolgens de annuleringsvoorwaarden toe te passen, hierna omschreven. De bankkosten voor een cheque of overmaking of gedaan bij een buitenlandse bank zijn op rekening van de boeker en zullen worden toegevoegd aan het bedrag van de reservering.

2 - Prijs

Onze prijzen zijn inclusief belasting en lasten (water, elektriciteit, verwarming) met uitzondering van detoeristenbelasting, die ter plaatse dient te worden betaald. Optionele diensten: onze prijzen van de appartementen zijn exclusief optionele diensten die extra worden aangeboden in de catalogus en ter plaatse. Bij een verhoging van de BTW, behoudt CGH het recht om deze verhoging op zijn prijzen door te voeren zonder voorafgaande kennisgeving.

3 - Toeristenbelasting

De toeristenbelasting wordt voor de rekening van de gemeente ingezameld en is niet inbegrepen in onze prijzen. De hoogte van het bedrag varieert per gemeente. Het bedrag dient ter plaatse te worden betaald.

4 - Wijziging / Annulering van het verblijf en de extra diensten per klant

Bij de résidence : in het geval van een annulering of een wijziging, dient u dit aan te kondigen per aangetekende brief, de datum van ontvangst bepaalt de datum van de wijziging of van de annulering. Alle wijzigingen van de datum van het verblijf worden beschouwd als een annulering waarop de volgende annuleringskosten van toepassing zijn:

  • Bij een annulering van meer dan 30 dagen voor het begin van uw verblijf, rekenen wij50 € reserveringskosten(evenals het bedrag van de verzekering die eventueel is afgesloten op het moment van de boeking en die niet wordt terugbetaald).
  • Bij een annulering tussen 30 en 15 dagen voor uw aankomst, houden wij 25% van het totale bedrag van uw verblijf met extra diensten inbegrepen
  • Bij annulering tussen 14 en 8 dagen voor uw aankomst, houden wij 75% van het totale bedrag van uw verblijf met de extra diensten inbegrepen.
  • Bij annulering tussen 7 dagen voor uw aankomst en de dag van uw aankomst houden wij 100% van het totale bedrag met de extra diensten inbegrepen. Als u niet aankomt houden we 100% van het totale bedrag met de extra diensten inbegrepen.

5 - Aankomst en vertrek

Bij de résidence : de overhandiging van de sleutel vindt plaats vanaf 17.00 uur op de dag van aankomst. Als u na 20.00 uur aankomt, dient u van tevoren contact op te nemen met de résidence om een afspraak te maken voor de overhandiging van de sleutel van uw appartement.

6 - Waarborg

Bij de résidence : bij aankomst zal er een waarborg van 400 € aan u worden gevraagd. Deze zal aan het eind van uw verblijf weer worden teruggegeven na het afrekenen van de gebruikte diensten ter plaatse en na aftrek van kosten voor eventuele veroorzaakte schade (volgens de inventaris tussen de aankomst dag en de dag van vertrek).

7 - Huisdieren

Uw huisdieren worden geaccepteerd in onze résidences op vertoon van een certificaat hondsdolheid (maximum één dier per appartement), tegen een bedrag per dier per dag, waarvan de prijs staat aangegeven in elke résidence. U betaalt op het moment van de reservering van uw verblijf.

8 - Huisregels

Voor u gemak tijdens uw vakantie zijn in elke résidence de huisregels voor u beschikbaar; we danken u bij voorbaat hiervan kennis te nemen en ze te respecteren. We preciseren dat het absoluut verboden is om ski’s, skischoenen, sleetjes en ander skimaterialen mee naar het appartement of balkon te nemen of om was op de rand van het balkon te hangen. Als de regels worden overtreden of als de huisregels niet worden nageleefd, behouden wij het voorrecht om een bedrag van minimum 150 € in rekening te brengen voor veroorzaakte schade. De persoonlijke spullen die in het appartement worden vergeten bij het verlaten van het appartement vallen niet onder de verantwoording van CGH.

9 - Afbreking van het verblijf

Een voortijdig vertrek geeft geen recht op een vergoeding.

10 - Eventuele verandering van ons programma

Als de omstandigheden het ons verplichten, en in het geval van bijzondere evenementen waar we geen grip op hebben, en in het geval van overmacht, behouden wij het recht om gedeeltelijk of volledig ons programma te wijzigen. (Gehele sluiting of een gedeelte van de résidence, een bijhorende faciliteit zoals het zwembad, restaurant, schoonheidssalon). Voorwaarden van de eventuele wijzigingen van het programma: de aangekondigde services en activiteiten, in het kader van sanitaire verbetering van de faciliteit, in het geval van een achterstand bij de bouw, de aangekondigde services en activiteiten, in het kader van een activiteit ter plaatse, kunnen worden gewijzigd zonder aankondiging afhankelijk van sommige lokale voorschriften (culturele, sportieve, politieke evenementen enz.) waardoor de diensten of faciliteiten niet meer beschikbaar zijn.

11 - Klantenservice - Klachten

De klant beschikt over 48 uur na zijn aankomst om een schriftelijke klacht in te dienen bij de receptie van de résidence betreffende de beschrijving, de kwaliteit van zijn appartement. Na deze tijd zal CGH geen klacht meer aannemen die deze punten betreffen. Eventuele klachten over uw verblijf die ter plaatse zijn ingediend moeten, samen met een kopie van de schriftelijke klacht die bij de receptie is ingediend en daarvoor speciaal is bestemd, worden opgestuurd naar onze Service Réservations (per aangetekende brief met ontvangstbewijs) en dit binnen de tijd van 1 maand na het eind van uw verblijf, zodat wij zo snel mogelijk kunnen antwoorden. We verzoeken u ook vriendelijk het reserveringsnummer te vermelden, de bestemming, de datum van uw verblijf en het type van het geboekte appartement, op deze manier kunnen wij uw klacht makkelijker in behandeling nemen. In het geval van een niet-gebruikte, maar vooruitbetaalde dienst, wordt u verzocht om een bewijs hiervan, door de résidence geleverd, toe te voegen. Er kan geen enkele vergoeding worden toegezegd tijdens uw verblijf. We doen u er aan herinneren dat persoonlijke spullen die in het appartement worden vergeten bij het verlaten van het appartement niet vallen onder de verantwoording van CGH.

12 - Algemene en specifieke voorwaarden

De reservering van één van onze verblijven houdt in dat u de algemene en specifieke verkoopvoorwaarden accepteert. Wij presenteren een algemene omschrijving en foto’s van onze appartementen ter indicatie. Sommige appartementen zijn ingericht voor mindervalide personen. Voor meer details, kunt u terecht bij onze Service Réservations. Alle eventuele aanvragen voor een speciale ligging of specifieke situatie van het appartement wordt beschouwd als een gewone preferentie en kan niet gegarandeerd worden. Alle informatie betreffende de sportactiviteiten en de recreatie in de bergdorpen, evenals hun omgeving hebben wij ontvangen van de Offices de Tourisme en zijn aan u gecommuniceerd ter indicatie. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor het geval dat één van deze niet meer bestaat tijdens uw verblijf. Voor alle extra informatie wat deze dorpen betreft, dient u zich rechtstreeks te wenden tot hun kantoren. Gezien onze brochures lang van tevoren zijn gedrukt, informeer bij onze Service Réservations naar de openingsdata, de sportvoorzieningen, de activiteiten en faciliteiten die op de bestemming worden aangeboden.

13 - Verantwoordelijkheid

We willen u er op wijzen dat het verblijf in het appartement en résidence niet valt onder de verantwoording van de hotelhouders. Daarom kan CGH niet aansprakelijk worden gesteld bij verlies, diefstal of schade aan persoonlijke spullen in onze résidences, zowel in de appartementen, in de parkeergarage als in de gemeenschappelijke ruimtes (skiberging).

14 - Verzekeringen

Voor u, hebben wij een contract Garantie multirisques n° 7906174 afgesloten bij Diot Montagne. Deze verzekering gaat in op de dag van de reservering bij CGH of de volgende dag om 12.00 uur op het moment van de betaling van de premie, als de afsluiting na de reservering plaats vindt. De verzekering moet beslist worden afgesloten op het moment van de reservering, voordat de aanbetaling van 25% wordt gedaan. In het geval van een annulering krijgt u het bedrag niet terug.

Algemene verkoopvoorwaarden

Our general terms and conditions of sale comply with the provisions of :
 
R.211-3 tot R.211-11
Art. R.211-3 - Elk aanbod en elke verkoop van de prestaties vermeld in artikel L. 211-1 geven aanleiding tot het verstrekken van relevante documenten die voldoen aan de regels die in dit gedeelte staan gedefinieerd. Art.
R.211-3-1 – De uitwisseling van precontractuele informatie of het ter beschikking stellen van voorwaarden gebeurt schriftelijk. Deze uitwisseling kan in elektronische vorm plaatsvinden. De naam of de handelsnaam en het adres van de organisator of doorverkoper worden vermeld, alsmede de gegevens van de inschrijving in het register zoals bepaald in artikel L. 141-3 of, in voorkomend geval, de naam, het adres en de gegevens van de inschrijving van de bond of de vereniging vermeld in het tweede lid van artikel R. 211-2.
Art. R.211-4 - Vóór het afsluiten van de overeenkomst moet de organisator of doorverkoper aan de reiziger de volgende informatie meedelen:
1° De voornaamste kenmerken van de reisdiensten:
a) de reisbestemming(en), de route en verblijfsperioden met de bijbehorende data, en indien overnachting is inbegrepen, het aantal nachten;
b) de vervoersmiddelen, met opgave van kenmerken en categorieën, de plaatsen, data en tijdstippen van vertrek en terugkeer, de duur en plaats van tussenstops en de aansluitingen. Indien het exacte tijdstip nog niet vaststaat, deelt de organisator of doorverkoper de reiziger het tijdstip van vertrek en terugkeer bij benadering mee;
c) de ligging, de voornaamste kenmerken en, in voorkomend geval, de toeristische categorie van de accommodatie volgens de regels van het land van bestemming;
d) het verstrekken van maaltijden;
e) uitstapjes, excursies of andere diensten die zijn inbegrepen in de overeengekomen totaalprijs;
f) indien dit niet duidelijk uit de context blijkt: uitsluitsel of de reisdiensten worden verleend aan de reiziger als lid van een groep, en indien dit het geval is, voor zover mogelijk, de omvang van de groep bij benadering;
g) indien het benutten van andere toeristische diensten door de reiziger afhankelijk is van doeltreffende mondelinge communicatie: de taal waarin die diensten worden verricht;
h) uitsluitsel of de reis of de vakantie in het algemeen geschikt is voor mindervaliden en, op verzoek van de reiziger, tevens nauwkeurige informatie over de vraag of de reis of vakantie gelet op de behoeften van de reiziger geschikt is.
2° De handelsnaam en het geografische adres van de organisator en, indien van toepassing, van de doorverkoper, alsmede hun telefoonnummer en, in voorkomend geval, hun e-mailadres.
3° De totaalprijs, inclusief belastingen en, indien van toepassing, alle bijkomende vergoedingen, toeslagen en andere kosten, of, indien deze redelijkerwijs niet kunnen worden berekend voordat de overeenkomst wordt gesloten, opgave van de soort bijkomende kosten die alsnog voor rekening van de reiziger kunnen zijn.
4° De betalingsregelingen, met inbegrip van het bedrag of het als aanbetaling te betalen percentage van de prijs en het tijdstip voor de betaling van het saldo van de reissom, of financiële garanties die de reiziger moet betalen of leveren.
5° Het minimale aantal personen dat vereist is voor de realisatie van de reis of het verblijf en de uiterste datum vermeld in het derde lid van artikel L. 211-14 voorafgaand aan het begin van de reis of het verblijf voor een eventuele ontbinding van de overeenkomst indien dit aantal niet zou worden bereikt.
6° Algemene informatie betreffende paspoort- en visumverplichtingen in het land van bestemming, waaronder de bij benadering benodigde termijn voor het verkrijgen van een visum en informatie over de daar geldende formaliteiten op gezondheidsgebied.
7° De mededeling dat de reiziger de overeenkomst vóór het begin van de reis of het verblijf te allen tijde kan beëindigen tegen betaling van een redelijke beëindigingsvergoeding of, indien toepasselijk, van de gestandaardiseerde beëindigingsvergoedingen die door de organisator of de doorverkoper worden opgeëist, in overeenstemming met het eerste lid van artikel L. 211-14 van de Franse Toerismewet.
8° Informatie over een facultatieve of verplichte verzekering die de kosten bij beëindiging van de overeenkomst door de reiziger of de kosten van bijstand, met inbegrip van repatriëring bij ongeval, ziekte of overlijden, dekt.
Met betrekking tot de pakketreizen omschreven in deel A, punt 2, onder e van artikel L. 211-2 zorgen de organisator of doorverkoper en de handelaar aan wie de gegevens worden verstrekt ervoor dat elk van hen, voordat de reiziger door een overeenkomst is gebonden, de in dit artikel vermelde informatie verstrekt voor zover deze relevant is voor de door hen aangeboden reisdiensten. Het formulier waarin de reiziger op de hoogte wordt gebracht van de informatie in het eerdergenoemd artikel, is vastgesteld bij gezamenlijk besluit van de Franse minister van Toerisme en minister van Economische Zaken en Financiën. In het besluit is bepaald welke informatie ten minste aan de reiziger kenbaar gemaakt moet zijn indien een overeenkomst per telefoon is afgesloten. Art. R.211-5 - De informatie die op grond van artikel R. 211-4, onderdelen 1°, 3°, 4°, 5° en 7°, aan de reiziger wordt verstrekt, is onderdeel van de overeenkomst en mag niet worden gewijzigd, behoudens overeenkomstig de bepalingen zoals uiteengezet in artikel L. 211-9.
Art. R.211-6 De overeenkomst bevat naast alle in artikel R. 211-4 uiteengezette informatie tevens de volgende informatie:
1° bijzondere wensen van de reiziger waarop de organisator of doorverkoper is ingegaan;
2° een vermelding dat de organisator en de doorverkoper verantwoordelijk zijn voor de goede uitvoering van alle in de overeenkomst opgenomen reisdiensten overeenkomstig artikel L. 211- 16, en dat zij overeenkomstig artikel L. 211-17-1 verplicht zijn bijstand te verlenen aan de reiziger indien hij in moeilijkheden verkeert;
3° de naam en de contactgegevens, met inbegrip van het adres, van de instantie die instaat voor de bescherming bij insolventie;
4° de naam, het adres, het telefoonnummer, het e-mailadres en, in voorkomend geval, het faxnummer van de lokale vertegenwoordiger van de organisator of doorverkoper, van een contactpunt of van een andere dienst waardoor de reiziger snel contact kan opnemen met de organisator of doorverkoper en efficiënt kan communiceren, om hulp kan vragen indien de reiziger in moeilijkheden verkeert of indien hij een klacht wil indienen over welke non-conformiteit dan ook die geconstateerd is bij de uitvoering van de reis of het verblijf;
5° de mededeling dat de reiziger overeenkomstig artikel L. 211-16, lid II, verplicht is om eventuele tijdens de uitvoering van de reis of het verblijf geconstateerde non-conformiteiten te melden;
6° indien minderjarigen, die niet door een ouder of een andere gemachtigde persoon vergezeld worden, op basis van een pakketreisovereenkomst reizen waarin accommodatie is begrepen, informatie op basis waarvan rechtstreeks contact kan worden opgenomen met de minderjarige of met de persoon die op de verblijfplaats van de minderjarige voor de minderjarige verantwoordelijk is;
7° informatie over beschikbare interne procedures voor klachtenafhandeling en over alternatieve geschillenbeslechtingsmechanismen en, in voorkomend geval, over de alternatieve geschillenbeslechtingsinstantie waaronder de handelaar valt en over het platform voor onlinegeschillenbeslechting overeenkomstig Verordening (EU) nr. 524/2013 van het Europees Parlement en de Raad;
8° informatie over het recht van de reiziger om zijn overeenkomst krachtens artikel L. 211-11 aan een andere reiziger over te dragen. Met betrekking tot pakketreizen als bedoeld in artikel L. 211-2, lid II, onderdeel A, punt 2° e, informeert de handelaar aan wie de gegevens worden toegezonden de organisator of de doorverkoper over de sluiting van de overeenkomst die tot de totstandbrenging van een pakketreis leidt. De handelaar verschaft de organisator of doorverkoper de informatie die nodig is om aan zijn verplichtingen als organisator te voldoen. Zodra de organisator of doorverkoper ervan in kennis is gesteld dat een pakketreis tot stand is gebracht, verstrekt de organisator of doorverkoper aan de reiziger de informatie vermeld in onderdelen 1° tot en met 8° op een duurzame gegevensdrager.
Art. R.211-7 - De reiziger kan zijn overeenkomst afstaan aan een cessionaris die dezelfde voorwaarden vervult als deze om de reis of het verblijf uit te voeren, zolang deze overeenkomst geen enkel effect heeft geproduceerd. Tenzij er gunstigere bepalingen zijn voor de cedent, is deze verplicht om de organisator of doorverkoper uiterlijk zeven dagen vóór het begin van de reis per aangetekende brief met ontvangstbevestiging in kennis te stellen van zijn beslissing. Deze overdracht behoeft in geen enkel geval voorafgaande toestemming van de organisator of doorverkoper.
Art. R.211-8 - Wanneer de overeenkomst een uitdrukkelijke mogelijkheid voor een prijsherziening bevat, binnen de grenzen omschreven in artikel L. 211-12, dient deze de exacte berekeningsprocedure, zowel naar boven als naar beneden bijgesteld, prijsschommelingen en met name de transportkosten en bijbehorende toeslagen, de valuta’s die een weerslag op de prijs van de reis of het verblijf kunnen hebben, het gedeelte van de prijs waarop de verandering van toepassing is, en de koers van de gekozen valuta’s als referentie bij het opmaken van de prijs in de overeenkomst, te vermelden. In geval van een prijsverlaging heeft de organisator of doorverkoper het recht de werkelijk gemaakte administratieve kosten af te trekken van de aan de reiziger verschuldigde terugbetaling. De organisator of doorverkoper bewijst die administratieve kosten op verzoek van de reiziger.
Art. R.211-9 Indien de organisator of doorverkoper zich genoodzaakt voelt vóór het vertrek van de reiziger een van de voornaamste kenmerken van de reisdiensten ingrijpend te wijzigen of indien hij niet aan de bijzondere wensen in de zin van artikel R. 211-6, lid 1°, tegemoet kan komen, of indien hij voorstelt de prijs van de pakketreis met meer dan 8% te verhogen, stelt hij de reiziger op een duidelijke, begrijpelijke en in het oog springende manier via een duurzame gegevensdrager onverwijld in kennis van:
1° de voorgestelde wijzigingen en, in voorkomend geval, van het effect ervan op de prijs van de reis of het verblijf;
2° een redelijke termijn waarbinnen de reiziger de organisator of doorverkoper in kennis moet stellen van zijn besluit;
3° de gevolgen indien de reiziger niet binnen de vastgestelde termijn antwoordt;
4° in voorkomend geval, de aangeboden vervangende reis of verblijf en de prijs ervan. Wanneer de bedoelde wijzigingen van de overeenkomst of de bedoelde vervangende reis of verblijf tot gevolg hebben dat de kwaliteit of de kosten van de reis of het verblijf verminderen, heeft de reiziger recht op een adequate prijsverlaging. Indien de overeenkomst wordt beëindigd en de reiziger geen vervangende reis of verblijf aanvaardt, betaalt de organisator of doorverkoper alle door of namens de reiziger betaalde bedragen terug, onverwijld en in elk geval uiterlijk veertien dagen nadat de overeenkomst is beëindigd, onverminderd de bepalingen voor schadevergoeding in artikel L. 211-17.
Art. R.211-10 - De organisator of doorverkoper verricht alle terugbetalingen die op grond van lid II en III van artikel L. 211-14 zijn vereist, of betaalt met betrekking tot lid I van artikel L. 211-14 alle bedragen terug die door of namens de reiziger voor de reis of het verblijf zijn betaald, minus een passende beëindigingsvergoeding. De terugbetalingen worden onverwijld aan de reiziger gedaan en in elk geval uiterlijk veertien dagen na de beëindiging van de overeenkomst.
In voorkomend geval is zoals bepaald in artikel L. 211-14 lid III de aanvullende vergoeding waarvoor de reiziger in aanmerking komt ten minste gelijk aan de kosten die hij zou moeten betalen bij annulering op deze datum.
Art. R.211-11 - De verplichte bijstand die door de organisator of doorverkoper aan de reiziger wordt verleend overeenkomstig artikel L. 211-17-1, bestaat in het bijzonder uit:
1° het verstrekken van bruikbare informatie over medische diensten, plaatselijke autoriteiten en consulaire bijstand;
2° het helpen van de reiziger bij het gebruik van communicatie op afstand en bij het vinden van alternatieve reisarrangementen. Indien de moeilijkheden het gevolg zijn van opzet of nalatigheid van de reiziger kan de organisator of doorverkoper voor de verleende hulp en bijstand een redelijke vergoeding vragen. Die vergoeding bedraagt in geen geval meer dan de werkelijke kosten voor de organisator of doorverkoper.

Vertrek met een gerust hart
Omdat ieders gezondheid bijzonder belangrijk voor ons is

Flexibiliteit om te
annuleren of te veranderen.
Uw verblijf Flexibiliteit voor
Verzekering
gekoppelde annulering
naar pandemie – epidemie

Doe met ons mee
op sociale netwerken

Volg ons op Facebook, Linkedin en Instagram. Aarzel niet om onze publicaties te delen en er commentaar op te geven!